چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » رسوبات بستر خشک زاینده رود در تولید ریزگردها بررسی علمی می شود

با مصوبه شورای شهر اصفهان:

رسوبات بستر خشک زاینده رود در تولید ریزگردها بررسی علمی می شود

کد خبر: 9416

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در طرح تحقیقاتی مصوب شده در کمیسیون، رسوبات بستر خشک زاینده رود در تولید ریزگردها بررسی می‌شود.

رخدادشهر: مجید نادرالاصلی با اشاره به بررسی تعدادی طرح مطالعاتی پیرامون زاینده رود در کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حدود ۶۰ پروژه مطالعاتی درباره زاینده‌رود اعم از محیط زیستی، فرونشست، و رودخانه در جلسات کمیسیون مطرح بود که پس از طرح در شورای پژوهش شهرداری و چند بار رفت و آمد بین کمیسیون آب و خدمات شهری، دو مورد مصوب شد. 

وی افزود: اخیرا درباره پایداری آب زاینده رود و اینکه آیا اساسا زاینده رود فصلی بوده یا دائمی دوباره در سطح کشور مباحثی مطرح شده است. این رودخانه به جز یکی دو دهه اخیر که به علت برداشت‌های بی رویه دچار خشکی شده همیشه رودخانه‌ای دائمی بوده است.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، نادر الاصلی با اشاره به طرح‌های مورد تایید گفت: بررسی رسوبات بستر خشک زاینده رود در تولید ریزگردها طرحی است که برای انجام، مورد تایید قرار گرفته است. دانشمندان معتقد هستند که خشکی تالاب گاوخونی عواقبش تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری تاثیرگذار است به همین منظور با تصویب این طرح شاهد انجام مطالعاتی در این خصوص خواهیم بود. 

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید